© 2019 by Cloud 9   | Disclaimer  | Privacy

Merkstrategie

Het fundament van een sterk merk

Vaak wordt online vindbaarheid als een van de belangrijkste pijlers voor succes neergezet. Natuurlijk is dat een belangrijk onderdeel van marketing, maar als jouw verkopen uitblijven kan er meer aan de hand zijn. Misschien ziet of snapt jouw doelgroep de meerwaarde van het product of dienst niet, omdat dit onvoldoende wordt gecommuniceerd. Misschien is het te ingewikkeld gecommuniceerd of is er iets anders aan de hand. ​

 

Samen zetten we eerst een stapje terug om de strategie te bepalen en pas dan haken we de juiste online en offline marketingtools aan jouw bedrijf, zodat je beter in staat bent jouw doelstelling te behalen. Zo worden de sterkte onderscheidende punten van jouw dienst of product duidelijk gecommuniceerd én is het beter (online) vindbaar. 

Dat een stapje terug nemen van belang kan zijn, illustreer ik met het volgende praktijkvoorbeeld.

 

Bij Cosmo heb ik gewerkt aan de herpositionering van de merken Cosmo Academy, Cosmo Entertainment, Cosmo Group, Cosmo Crew en Cosmo Animacion.
Door de grote hoeveelheid zusterbedrijfen die intensief met elkaar samenwerkten, snapten veel klanten en studenten niet welke dienstverlening bij welk merk hoorde. Ieder merk had een eigen website en was elkaars concurrent op het gebied van zoekwoorden in Google.

Toen heb ik Cosmo geadviseerd om de merkstrategie te herzien. Na akkoord heb ik de merken teruggebracht naar één sterk Cosmo merk. Samen met een bureau is het merkverhaal vormgegeven. Het resultaat kun je bekijken in het filmpje.

Leadgeneratie

Wanneer de strategie (al) staat, zetten we een plan op voor het creëren van leads. Hierbij maak ik graag gebruik van de salesfunnel. In dit artikel leg ik uit hoe dat in zijn werk gaat. In het kort komt het erop neer dat je 1. eerst kennis maakt met je doelgroep en jezelf voorstelt, 2. een merkvoorkeur creëert en dan pas overgaat tot harde verkoop 3. Veel bedrijven slaan stap 1 en stap 2 over en gaan gelijk over tot direct sales berichten. In de praktijk levert dit minder verkopen op dan mogelijk. Zonde toch?

Kun je wel wat hulp gebruiken? Neem gerust contact op. Met een achtergrond in marketing, copy en grafisch ontwerp, creëer ik alle marketinginzet van A tot Z.

Nieuwe merkstrategie Cosmo