top of page

Wij van WC Eend adviseren WC Eend. Dat doe je niet… Toch?

Jelle heeft een innovatief concept bedacht, een duurzame winkelwagen. Hij volgt een intensief traject onder begeleiding van een business coach.


Het traject is intens en veeleisend, maar Jelle is vastberaden om zijn droom werkelijkheid te maken. Hij begrijpt dat het cruciaal is om zijn idee te valideren, keer op keer. Hij gaat de straat op, spreekt met potentiële klanten en luistert aandachtig naar hun feedback. Hij staat open voor verandering en blijft zijn product ontwikkelen om aan de behoeften van de markt te voldoen. Het is een proces dat veel tijd en energie kost, zonder directe financiële beloning.


Maar Jelle is een doorzetter en houdt vol. Hij gelooft heilig in zijn idee. Na 1,5 jaar keihard werken is zijn idee niet langer een idee, maar staan de eerste exemplaren bij de AH. De klanten zijn laaiend enthousiast. En Jelle? Die is doodmoe, maar ook ontzettend trots. Hij vertelt vol enthousiasme over zijn product tegen iedereen die het maar horen wil.


Jelle van de duurzame winkelwagen, beveelt zijn eigen product aan, omdat hij erin gelooft en zijn steentje wil bijdragen aan de wereld. En dat mag best na al zijn inspanningen. Toch?


Nee ❌


In Nederland heerst een cultuur waarbij het gek is als je openbaar fan bent van je eigen product of het aanbeveelt, want dat is in overeenstemming met het eigen belang en komt arrogant over. Dit verhaal is fictief, het illustreert wel de realiteit van hardwerkende ondernemers. Over het pittige traject dat zich achter de schermen afspeelt om tot een goed resultaat te komen. Wat wij aan de ´voorkant´niet zien.


Wij van WC Eend adviseren WC Eend. En dat mag best na al dat harde werk (vind ik dan) 💪




4 weergaven0 opmerkingen

Comments


bottom of page